Pravilno upravljanje stresom

Možda će vam naslov neobično zvučati, jer znajući koliko je stres opasan po naše zdravlje, idealno bi bilo potpuno ga eliminisati, a ne njime upravljati. Međutim, u današnje vreme, modernog života i tempa, stres je jednostavno nemoguće izbeći. Ipak, postoje načini, metode i tehnike kojima se on može ublažiti.

Stres na radnom mestu

Upravo posao često uzrokuje stres zbog kojeg se narušava i kvalitet svih ostalih aspekata života. Zbog prevelikog broja svakodnevnih obaveza, nepovoljnih uslova rada, nesigurnosti radnog mesta i loših međuljudskih odnosa na poslu, pati veliki broj ljudi. U takvim okolnostima stres se može ublažiti na dva načina – promenom organizacije na poslu, radom na međuljudskim odnosima ili pravilnim upravljanjem stresom.

Stres u porodici

Nažalost, i porodica je ponekad okruženje u kojem nastaju značajni emotivni problemi. Zbog lošeg funkcionisanja porodice ljudi pate dok su kod kuće, ali i kad iz kuće izađu sa sobom nose svoje nemire i brige, koje potom unose u sve ono čime se bave. Zbog ovoga se pri radu na sebi, mora raditi i na odnosima u porodici.

Takođe, ljudi često sebi stvaraju nepotreban stres zamišljajući negativne scenarije i strahujući zbog stvari koje se na kraju nikada ne dogode. U našem društvu uobičajeno je brinuti se, kao da veća briga znači savesniji odnos prema životu, a upravo je suprotno – preterana briga samo je manjak kontrole i znak nemogućnosti nošenja sa svakodnevnim životnim problemima.

PRAVILNO UPRAVLJANJE STRESOM

 1. Rad na sebi

Neophodno je da najpre promenimo odnos prema stresnim situacijama, te da se udaljimo od svega onoga lošeg na šta ne možemo uticati. Menjati obrasce ponašanja nije lako, i uvek bi dobro bilo potražiti pomoć stručnjaka. Nažalost, kod nas se i dalje malo ljudi odlučuje da potraže psihološku pomoć, zadržavajući u sebi sve toksične emocije. Kad nas boli zub – potražimo pomoć zubara, kad slomimo ruku – tražimo pomoć lekara, tako bi logično bilo i u stanjima unutrašnje “slomljenosti” potražiti pomoć terapeuta. Ipak, za to se retko odlučujemo.

2. Promena okruženja

Promena je takođe nešto od čega zaziremo, a razlog tome je neretko samo strah od nepoznatog. Tako radije biramo da ostanemo u okruženju koje nas uništava. Umesto toga, maksimalnom odlučnošću trebalo bi raditi na tome da se promene stvari koje se mogu promeniti, a ako je to nemoguće trebalo bi promeniti okruženje. Niti jednom poslu, ili osobi, ne smemo dozvoliti da nas iscrpljuje i uništava. Ako želimo normalan i smislen život, tokom kojeg ćemo doprinositi svojoj porodici i društvu, onda najpre moramo brinuti o sebi i sopstvenom zdravlju.

3. Humor kao lek

Koliko god se trudili da potpuno iskorenimo stres, u tome nećemo uspeti. U principu, stres u određenoj mjeri podstiče naš razvoj, pa ne bi ni bilo dobro da ga uopšte nema. Dakle, ako zaključimo da je stres je neizbežan, uvek je dobro, kad god je to moguće, pristupiti mu uz zdravu dozu humora. Često sve ono što nam se događa doživljavamo preozbiljno, a većina se naših briga na kraju pokaže besmislenim. Prema tome, kad god je to moguće, probajte da okrenete brigu na veselje.

4. Pisanje, meditacija i boravak u prirodi

Pisanje može biti jako dobar način da izbacite iz sebe negativne emocije, ali i da spoznate što je to u vama što vas zapravo muči. Meditacijom se može smanjiti čitav niz fizičkih i psihičkih tegoba. Svakodnevnim radom na ovoj vrsti psihofizičke relaksacije mogu se stvoriti odlične predispozicije za potpuno uravnoteženje našeg organizma.

Zaokupljenost svakodnevnim obvezama, nedostatak slobodnog vremena i manjak energije odvlače nas od boravka u prirodi čiji smo deo i koja nam može pomoći da se vratimo sebi i postignemo unutrašnji sklad.

5. Biorezonanca

Sve više ljudi u savremenom svetu u kontroli stresa koristi i dostignuća kvantne medicine, biorezonantne dijagnostike i terapije. Bicom biorezonantni aparat sadrži izuzetno delotvorne programe za oslobađanje od stresa, napetosti i nervoze. On koristi naše lične biofrekvencije u kojima su zapisane, između ostalog, i informacije o našem ličnom doživljaju stresa. To znači da se terapija prilagođava svakom pacijentu individualno, što je jako važno jer svi ljudi ne reaguju isto na stresne situacije niti ih doživljavaju na isti način.

Pregled i terapija Bicom aparatom, građanima Niša dostupni su u Poliklinici Longa Vita, čiji je biorezonantni centar jedan od vodećih, kako u regionu, tako i na teritoriji Srbije. Zakažite konsultacije još danas, i oslobodite se stresa.